Climate Care

Naš cilj za nultu neto emisiju do 2045 (Net zero 2045)

1 min. read

Klimatske promene su najvažniji ekološki izazov čovečanstva

Borba protiv klimatskih promena i put ka boljoj budućnosti zahtevaju od svakoga od nas da donosimo svesne odluke i preduzimamo ambiciozne mere kako bismo smanjili emisije gasova sa efektom staklene bašte (GHG).

Naša matična kompanija, Beiersdorf, jedna je od retkih u industriji koja je postavila cilj za nultu neto emisiju do 2045. godine, odobren od strane inicijative Science Based Targets (SBTi).

Ovo znači da je naš cilj za nultu neto emisiju u skladu sa preporukama nezavisnih naučnika za izbegavanje posledica povećanja globalne temperature za više od 1,5 °C.

U skladu sa ovom posvećenošću, težimo smanjenju emisija GHG za 90% u apsolutnim vrednostima kroz ceo naš lanac vrednosti do 2045. godine.

Naše klimatsko putovanje

Već sada beležimo značajne prekretnice koje doprinose ostvarenju našeg cilja smanjenja emisija:

  • Od kraja 2019. godine, 100% električne energije u našim proizvodnim pogonima dolazi iz obnovljivih izvora.
  • 2020. naš klimatski cilj odobren je od strane inicijative Science Based Targets.
  • Do kraja 2024. smanjili smo emisije GHG kroz ceo lanac vrednosti za 25%.
  • Time smo se približili našem kratkoročnom cilju – smanjenju emisija GHG za 30% do 2025. (u poređenju sa 2018).

Smanjenje emisija bez kompromisa po efikasnost proizvoda

Znamo koliko je efikasnost važna – posebno kada je reč o problemima sa kožom. Za nas ovo nije pitanje izbora „ili-ili“. U Eucerinu preuzimamo odgovornost i za vašu kožu i za našu planetu.

Kada unapređujemo ekološki otisak naših proizvoda, to ne činimo na uštrb njihove efikasnosti. Naprotiv, spajamo naše znanje iz istraživanja kože sa najnovijim naučnim saznanjima o rešenjima koja imaju manji uticaj na životnu sredinu.

Kako ovo funkcioniše?

Primeri kako smanjujemo naš ekološki otisak su jedinstveni kao i naši proizvodi i formulacije. Najčešće, Eucerin smanjuje emisije GHG uz očuvanje vrhunskog učinka na koži na sledeće načine:

  • Povećavanjem udela odgovorno nabavljenih materijala sa manjim uticajem na zemljište, uključujući biljne materijale i materijale iz nusproizvoda sa nižim GHG otiskom.
  • Prelaskom sa materijala na bazi fosilnih goriva na reciklirane i obnovljive materijale sa manjim GHG otiskom u pakovanju.
  • Težnjom ka cirkularnim materijalima u pakovanju i formulacijama.
  • Smanjivanjem težine pakovanja.
  • Povećavanjem mogućnosti reciklaže našeg pakovanja.

Naša dostignuća na nivou proizvoda

Naše prozirne bočice izrađene su od 98% recikliranog PET-a (bez etikete i čepa) i smanjuju emisiju CO2e povezanu sa pakovanjem za 16% (u poređenju sa bočicom od 400 ml od novog PET-a).

Naša dostignuća na nivou proizvoda

Naša refill pakovanja od 400 ml smanjuju potrošnju plastike za 65% (u poređenju sa standardnim bočicama od 400 ml), čime se smanjuju emisije CO2e povezane sa pakovanjem za 52% (u poređenju sa PP kesom od 400 ml i PET bočicom od 400 ml).

Naša dostignuća na nivou proizvoda

Naše nove Hyaluron-Filler dopune za kreme koriste 90% manje plastike u poređenju sa standardnim teglicama i time smanjuju emisije CO2e povezane sa pakovanjem za 85%.

Više o klimatskim ambicijama kompanije Beiersdorf možete pronaći u godišnjem izveštaju:  E1 – Climate Change - Beiersdorf Annual Report 2024 

* SBTi je globalna organizacija za klimatske akcije koja omogućava kompanijama i finansijskim institucijama da postavljaju ciljeve smanjenja emisija u skladu sa klimatskom naukom.